Filmi in knjige v učnem procesu
Mislim, da je pomembno, da ohranjamo slovensko filmsko kulturo med mladino.
Dr. Samo Rugelj je knjižni urednik, založnik in filmski poznavalec. Naša devetošolka Zoja R. je njegova hči. Prosili smo jo, da z očetom opravi kratek intervju. Pogovarjala sta se o tem, kakšno vlogo imajo filmi in knjige v učnem procesu.
Napisala: Zoja R., 9. b
- Ali lahko filmi in knjige koristijo pri učenju? Kako?
Absolutno. Osnovna razdelitev filmov je na dokumentarne in izmišljene. Na področju dokumentarnih filmov je veliko gradiva prosto dostopnega vsem, iz teh se res lahko veliko naučimo. Na drugi strani pa so knjige že 2000 let temelj človekovega izobraževanja in znanja. V primerjavi s filmom knjiga sicer zahteva več angažmaja, je pa znanje, ki ga pridobimo, bolj zapomnljivo in ostane v našem spominu daljši čas.
- Katere filme bi priporočil za ogled osnovnošolcem? Zakaj?
Mislim, da je pomembno, da ohranjamo slovensko filmsko kulturo med mladino. Mlajšim osnovnošolcem bi priporočil starejše slovenske mladinske filme, kot so: Ne joči, Peter, Dolina miru, Kekec …
- Katere knjige bi priporočil v branje osnovnošolcem? Zakaj?
Zanje se mi zdijo primerne knjige, ki so pri založbi Miš izšle v zbirki Zorenja ali pri Mladinski knjigi v zbirkah Odisej in Sinji galeb. Po drugi strani pa razni fantazijski in kriminalni romani prinesejo veliko bralno publiko.
- Ali bolj priporočaš ameriške ali evropske filme?
Priporočam gledanje obojih, običajno so ameriški filmi usmerjeni na zgodbo, končajo pa se z bolj ali manj srečnim razpletom, medtem pa se evropski filmi večinoma ukvarjajo z liki in njihovimi značaji, konci pa so pogosto odprti. Podobno je tudi v življenju, zato se iz evropskih filmov morda kaj več naučimo.