Šolotožje
Anketirala: Monika M.
Pouk na daljavo se zaradi epidemije kar vleče, vleče in vleče kot žvečilka pod šolsko klopjo. Opravili smo anketo, kako pouk preko zaslonov doživljajo naši učenci, njihovi starši in učitelji … Sklenemo lahko, da imajo kar vsi vprašani vsaj malo “šolotožja”, zato držimo pesti, da se po novem letu kmalu spet vidimo v šoli.
Pri pouku na daljavo so mi najbolj všeč srečanja z učiteljema preko ZOOM-a in Skypa. Kljub temu da nismo vedno prisotni vsi učenci. Ni mi všeč, da nismo skupaj v razredu. Kadar smo v razredu, ima učiteljica več časa za nas. Doma pa starši nimajo vedno časa za razlago. Poleg tega nam včasih učiteljica pomaga tudi tako, da nam pokaže različne slike na internetu ali pa v knjigah. Sproti nam pregleduje zvezke in nas opozori, če smo naredili kakšno napako. Prav tako nam včasih pripravi kakšne pripomočke za učenje in delo. Nasploh pa je učenje v šoli boljše, zabavnejše, učinkovitejše in lažje. Učiteljice se z nami učijo in igrajo. Zraven so tudi sošolci in si med sabo pomagamo. Tudi v varstvu se igramo različne družabne igre in se igramo še z drugimi učenci. Gašper, 3. a
V tej nenormalni situaciji, v kateri se je znašel ves planet, skušamo zadržati ritem življenja, kot smo ga bili vajeni. Izobrazba pa je temelj civilizacije in po mojem mnenju ključnega pomena, da preživimo tudi po koncu pandemije, četudi na takšen način, da poučujemo preko ekranov. Predstavljajmo si, kaj bi se zgodilo, če tega ne bi počeli, in bi pustili, da otroci, naša prihodnost, “gnijejo” doma brez ciljev. Ohranjanje kakršnekoli kondicije (fizične, mentalne, učne …) je izjemno pomembno, pa čeprav v okrnjeni obliki. Tega se moramo učitelji zavedati in s “filigransko” občutljivostjo dozirati učno snov, da nihče ne pregori – učenci, starši, učitelji ali pa družba nasploh. Viktor, učitelj ŠPO
Pouk na daljavo se mi ne zdi izjemno zahteven. Če vložim malo truda že dopoldne, mi popoldne ne ostane skoraj nobena naloga. Uporabna se mi tudi zdijo srečanja preko Teamsov z učitelji, saj mi snov bolje razložijo, kot pa če bi jo poskušal usvojiti sam. Odgovore na vprašanja dobim od učiteljev zelo hitro. Doma imam več miru kot v šoli, čeprav v resnici pogrešam nekaj svojih sošolcev. Pri pouku na daljavo se učim tudi dela z računalnikom (tipkanje – hitreje tipkam, kot sem pred enim letom, znam tudi urejati, uporabljati dokumente Word ter pošiljati PDF-je, nekaj več je tudi iskanja učnih vsebin na spletu). Benjamin, 9. a
Mislim, da je delo na daljavo napornejše od učenja v šoli. Sicer je letos veliko bolje kot lani, a še vseeno ni isto. Kljub številnim videokonferencam je veliko manj razlage, zato mi nikakor ni všeč. Veliko raje bi šla v šolo. Poleg tega se je bolj zabavno učiti v razredu, skupaj s sošolci, kakšno nalogo narediti tudi v skupini … Ne pa ves čas sedeti za računalnikom in čakati, da učitelj pošlje novo nalogo. Tinkara, 8. a
Učenje na daljavo mi gre super. Pogrešam pa šolo v živo in prijatelje. Lažja je šola v živo. Doma mi je dolgčas in komaj čakam, da grem v šolo. Ruben, 3. a
Všeč, mi je, da vidim sošolke preko ZOOM-a, da se z učiteljico slišim enkrat na teden preko Skypa, da učiteljica poda veliko idej oziroma pobud za ustvarjanje. Sedaj sem se že kar navadila, da sem v domačem okolju in da delam za šolo tudi z mami. Klara, 3. a
Pouk na daljavo mi ni preveč všeč, saj pogrešam stik z učenkami in učenci v razredu. Všeč mi je, če lahko takoj vidim napredek in pomanjkljivosti, pa vse nasmehe in obraze, ki govorijo, da jim nekaj ni jasno, kar lahko nemudoma rešimo. Tea P., učiteljica SLJ
Šolanje na daljavo se mi zdi zelo zahtevno in mi ni všeč, saj imamo za to preslabe pogoje, veliko manj je razlag. Pouk preko zaslonov prinaša preveč dela in stresa za vse. Učenkina mama
Meni se zdi v šoli bolje, ker sem doma preveč len in se mi nič ne da delati. Doma je tudi manj razlage, in če ti se kaj noče odpreti ali pa česa ne pošlješ, ti takoj učiteljica napiše, da ne delaš nič za šolo. Sven, 8. a
Šolanje na daljavo je težko, smo pa postali pri učenju samostojnejši. Sicer pa mi večinoma ni všeč, ker nam učitelji bolje in natančneje razložijo posamezne naloge v šoli. Anastasia, 8. a